Vlaamse zorgverzekering = vlaamse truttigheid ten top
alterpsy
2005-10-02 22:13:11 UTC
Kijk, nu, die vlaamse zorgverzekering, ingevoerd door
groene lullige wollige praatjes rond "dekmantelzorg"
(wordt nu ondersteund, en verder *ideologisch*
uitgebouwd (leuk he, dat soort van krapuulwoordenschat)
door Inge Vervotte, dat vaalgrijs meisje
dat een hoge duikvlucht nam dankzij koffie, suiker
en cola doet ze nog bureauwerk).
Btw, was de CDV ooit tegen die verzekering?? Daarnet
belde ik iemand die zei: "t'is toch erg dat Leterme
straks vertrekt naar
de fed regering, hij gaf tenslotte zoveel kritiek ooit
op Patrick Dewael." Tjah, zei ik, t zijn allemaal
kleuters, en ze krijgen zo nu en dan zo'n felle
hersenspoeling dat ze efkes hun eigenbelang niet meer
zien en veel te snel de vuilste bek opentrekken.
(ik zei ook: als een journalist de kans krijgt
om te promoveren, doet ie dat ook ??)

Wat de vuilste bek betreft: Yves Leterme zei over de
vakbond IG Farben: die kerels zijn niet vredelievend.
Onze lieve heer, wat betekent dit, hoor ik ze op
mijn .nl KRO zeggen?? Die vakbond verdedigt gewoon zijn
werknemers, en wil de beste omstandigheden.
Dan zou ik over IG Farben kunnen zeggen: tuurlijk,
dat ze wel tot een compromis willen komen, maar t zijn geen
plechtige communicantjes... En welk kostuum draagt
Yves, en welke stijl hanteert ie?? Ja dat!

Vandaag in de Stadsschouwburg stelde Yves zijn boek
rond vergrijzing en verkleuring voor. En daar was
meteen een vuile tjevenstreek: ipv de receptie na
het vragenkwartiertje te houden, werd iedereen
onder stoom gezet net ervoor. Resultaat: niemand
kwam nog uit zijn woorden en er werd beslist
wat vragen op papier te laten zetten.
(t'is geen waar hoor, maar als ik zeg, die receptie
was voor het door de drank verward vragenkwartiertje,
hoeveel mensen denken dan niet: het zal kloppen??
Had ik gezegd: van alcohol en suiker worden je
gedachten wat verwarder, hoeveel volgden er dan nog??
T'is pure spraaktechnologie om het zo voor
te stellen, zonodig noem je het spraakverwarring,
geef ze alle mogelijkheden, zo herken je je vrienden...).

Een van de behandelde opm was dat er teveel
vreemdelingen die rond 50+ zijn, gepensioneerd geraken??
Mijn idee is dat er veel vreemdelingen werken in grote
bedrijven, en als daar de borstel doorgaat, valt
doodsimpel iedereen in de leegte (of de prijzen,
your mileage may vary). En er zijn veel vreemdelingen
met een eigen zaak. Stoppen die vroeger?? Kennen ze
die Janssens Farma truuk, dat pilletje dat je niet
met thee mag nemen, maar waar blijkbaar geen enkele dr
van weet?? (het staat op de bijsluiter, de vertegenwoordigers
drukken het de drs op het hart, zegt JF. De 2de keer dat ik JF
omtrent de zaak bel, was de correspondent toch wat nerveus
en na 3 weken herinnerde hij de zaak net wat te goed).
Ik veronderstel maar dat ze bij het vredegerecht nu zullen weten
dat ze niet moeten optreden tegen een pianist, maar thee
uit de handel moeten nemen. Als ik zou zeggen: bio thee is
het ergst, omwille van de te natuurlijke samenstelling,
zijn er die dat direct zien zitten.

En ja, dan nu de vlaamse zorgverzekering.

Is die verzekering meer dan wat betaald vrijwilligerswerk
om al die vergiftigde eenzamen die godganse dagen achter
hun tv zitten wat minder te laten vloeken en ze zo wat
hartinfarcten te besparen??

Zeg maar: niet iedere vlaming is eenzaam, niet iedere
vlaming wil een zurkeltrut die de vaat komt doen,
en ondertussen de gepensioneerde komt uitvragen
over zijn actu kennis, en komt zien of ze nog
een beetje beleefd zijn tegen zijn politiekertjes.

Ik zou willen dat jullie die zorgverzekering afbreken,
tot al die politiekertjes alleen komen te staan,
en eenzame debatten voeren,
en het afschaffen, uit pure eenzaamheid...

Kijk, recent zei een assistent van een politicus me:
we zouden vrijwilligerswerk kunnen verplichten aan
bvb werklozen (of was het invaliden?). Dan komt
de rolstoel die ik duw nog eens in een
blindehoekontsteking terecht.
(let wel: ik heb het over rolstoelen ten
gevolge van degeneratieziektes/voeding/pillen ...)
Vandaag op de openbedrijvendag toch degelijke
alt.geneeskunde gezien, met gevitaminiseerde
rolstoelen, om een massagebad in te nemen
in een nauwsluitend sexy pak.
Cobbe
2005-10-02 22:49:11 UTC
Post by alterpsy
[...]
En achteraf wat lang op de receptie blijven plakken?
--
Dit is een automatische handtekening van Cobbe.
Site : http://www.villa-fura.be
Trabka Basia
2005-10-03 18:31:09 UTC
Post by alterpsy
[...]
Voor vele zieken zijn die kruimels meer dan WELKOM.
Als je er ooit van gebruik zal moeten maken, zal je begrijpen waarover het
gaat!
alterpsy
2005-10-03 19:24:38 UTC
Post by Trabka Basia
Voor vele zieken zijn die kruimels meer dan WELKOM.
Als je er ooit van gebruik zal moeten maken, zal je begrijpen waarover het
gaat!
Dat ze een Medicaid systeem opstarten, want ik ben tegen
gratis pillen ... (tot je geen geld meer hebt, betaal je de
volle pot)

Die zieken moeten maar veranderen van dieet,

kijk, rauwkost geneest MS.

Wat wil je dan nog ??
Trabka Basia
Gelukkig hebben ze allemaal MS.
alterpsy
2005-10-04 19:38:02 UTC
Post by Trabka Basia
Post by alterpsy
kijk, rauwkost geneest MS.
Wat wil je dan nog ??
Gelukkig hebben ze allemaal MS.
Kijk, je geneest simpelweg van alles.
laat je wel begeleiden, er zijn drs etc
In een chique hotel in Lo kunj je
een majer kuur volgen van 1 week of zo ...
(ik vind: ze kramen met engels zout)

Als ik nu plastic aanraak, krijg ik een slechte smaak in de mond.
(je wordt overgevoelig en herkent problematische toestanden
in je leefomgeving ...)

ik ben niet alleen, gelukkig ...

Als ik nog veel zulke berichten over overgevoeligheid op
internet zet, vinden meer mensen het uit, worden normen
misschien strenger, en nemen we vooral met zijn allen minder pillen.

Het kan natuurlijk ook dat de managers hier geen deftig
investeringsklimaat vinden, en dat Verhofstadt nog fermer
op zijn kabinet met zijn armpjes kan zwaaien als de
productiviteitscijfers cijfers omlaag gaan ...

Luc Vansteenkiste vind ik zeker geen krapuul,
integendeel, maar ik zou er zo niet willen uitzien
op mijn 50/60ste. (vooral dat lui achtig oog, ik denk van meds ...
haldol is slechts een suggestie ..)

ga naar www.charlesgantmd.com
Luc heeft een grotere villa om beschimmelde boekenkasten
te verslepen naar een tuinhuis.

Al eens de lucht opgesnoven in een gebouw van bvb de Kulak??
Autopsy, ga er eens naar toe, omdat je computing centre
je nog gaat afstraffen. Op je werk is het beter, dan op
de campus, 1,5 km verder. Veel plezier ...
a***@tele2.be
2005-10-05 06:15:48 UTC
ik zie nu plots een wending in mijn carriere ....

(de psychiatrie is verleden tijd ....)

Ik verander van wc bril ook ...
ie was van plastic ;-)

Chemische Overgevoeligheid

Een ernstig en vaker voorkomend probleem als gedacht! door Adrienne
Buffaloe, artsDe oorzaak van het probleem Er worden dagelijks meer dan
70.000 chemische stoffen commercieel geproduceerd in Amerika, vele
werden gemaakt na de Tweede Wereld Oorlog. Er is nooit onderzoek gedaan
naar de lange termijneffecten van kleine hoeveelheden van deze
chemicaliën. Feitelijk is de term 'kleine hoeveelheid' misleidend,
omdat het impliceert dat lage doseringen niet schadelijk zouden zijn.
Maar veel chemicaliën zijn schadelijk in heel lage doseringen, zoals
het herbicide 2,4, 5-T die al schadelijk zijn in deeltjes van een
triljoen. Tenzij het lichaam het zelf aanmaakt (formaldehyde, pentaan)
zou het lichamelijke niveau (bloedspiegel) voor chemicaliën nul moeten
zijn en niet 'lage spiegels'. Met de aandacht voor energiebesparing
in de jaren '80 deed de bouw van kierdichte gebouwen haar intrede. De
onmogelijkheid van verse luchtcirculatie in combinatie met een toename
van toxische constructiematerialen en de uitbreiding van het gebruik
van kantoormachines heeft een binnenmilieuprobleem veroorzaakt welke de
buitenmilieuverontreiniging overtreft. In feite zijn chemische stoffen
slechts voor ongeveer 40% afkomstig van buiten. Zestig procent van
binnenhuis chemicaliën wordt veroorzaakt door producten of machines
die thuis gebruikt worden. Het werk is een plaats bij uitstek wat
chemische toxiciteit betreft. Kierdichte gebouwengeven hun eigen
problemen en iedere baan voegt daar nog bijkomende specifieke chemische
blootstellingen aan toe. Doordat het aantal bedrijven terugloopt en men
steeds meer het werk naar huis verplaatst, moet de thuisplaats ook
gezien worden als een bron van beroepsmatige chemische blootstelling.
En aangezien het 'werk' er in de jeugd uit bestaat om opgeleid te
worden, zijn scholen door hun diverse chemische stoffen (asbest, krijt,
verf, oplosmiddelen, commerciële schoonmaakmiddelen etc.) ook een bron
voor een aanzienlijke chemische toxiciteit. Niet enkel voor de
kinderen, maar ook voor leraren, secretaresses, conciërges en ander
schoolpersoneel. Wie vormen een risico-groep? Het exacte aantal van
personen die aan chemische overgevoeligheid lijden is onduidelijk, maar
de toename van astma, CVS, ADHD en longaandoeningen door meeroken zijn
allemaal voorbeelden van deze ziekte. Een onderzoek onder 24.000
studenten in Noord-Texas wees uit dat er slechts 25 personen geen blijk
gaven van chemische toxiciteit (0,1%). De verhouding man-vrouw die op
medische behandeling is aangewezen komt op 1 - 7. Mannen scoren
echter hoger op vergevorderde aandoeningen. Wat zijn de symptomen van
chemische overgevoeligheid?
Page 2
Chemische Overgevoeligheid wordt gedefinieerd als een averechtse
reactie op omgevingsdoseringen van toxische chemicaliën in lucht,
voeding en water. Zowel anorganische samenstellingen ('carbon
monoxide', 'nitrous oxide' zware metalen etc) als organische
samenstellingen (bestrijdingsmiddelen, formaldehyde, phenol etc.) maken
hier deel van uit. De patiënt toont meestal een klachtenpatroon
waarbij meerdere organen betrokken zijn afhankelijk van de betreffende
weefsels of organen, de farmacologische aard van de blootstelling, de
kwetsbaarheid van de blootgestelde persoon en de aanwezigheid van
andere stressoren in het lichaam. Ontregeling van het centrale
zenuwstelsel is gebruikelijk, waardoor men last krijgt van hoofdpijn,
chronische vermoeidheid, slecht korte termijngeheugen, hyperactiviteit
en toegenomen eetlust welke leidt tot sterke behoefte aan eten of
overeten. Ademhalingsproblemen waardoor op volwassen leeftijd nog
'astma' ontwikkeld wordt, kortademigheid en longemfyseem.
("fibrotic lung disease"),Hartkloppingen en hartritmestoornissen
kunnen de voorbode zijn van ernstig hartfalen. Opgezette buik,
verstopping en diverse voedselintoleranties wijzen op de betrokkenheid
van het maag-darmstelsel. Veel voorkomende bloedvatvernauwing zoals de
ziekte van Raynaud, wat zich uit in koude handen en voeten, het
gemakkelijk ontstaan van blauweplekken of aderontstekingen wijzen op
door chemische stoffen veroorzaakte aandoeningen van de perifere vaten.
Artrose en fibromyalgie wijzen op de betrokkenheid van het spier- en
skeletstelsel. Periodieke ontstekingen van de urinewegen, betrokkenheid
van het auto-immuun en endocrien systeem en perifere zenuwuiteinden
zwakte, paresthesiën. In feite, het kenmerk van chemische
overgevoeligheid is dat patiënten te maken hebben met aandoeningen van
meerdere organen. Dat komt doordat wanneer chemicaliën eenmaal in het
lichaam zijn, in de bloedbaan terechtkomen en in alle delen van het
lichaam circuleren, zelfs in de hersenen. Twee belangrijke fenomenen
zijn 'spreading' (uitbreiding) en 'switching' (wisseling).
Uitbreiding van overgevoeligheid vindt plaats, wanneer nevenorganen
betrokken zijn of wanneer een patiënt ook gevoelig wordt voor
inhalatiestoffen, voeding, stof, dierenharen of andere chemische
blootstellingen. 'Switching' vindt plaats wanneer bij eenzelfde
blootstelling een compleet andere orgaan aangedaan wordt. (bijv.
wanneer dampen van een kopieerapparaat aanvankelijk hoofdpijn
veroorzaakten en later geen hoofdpijn maar wel een piepende ademhaling
gaven). Het belangrijkste mechanisme voor chemische overgevoeligheid is
het falen van de enzym-ontgiftingswegen van het lichaam om adequaat
chemische samenstellingen op te ruimen. Zowel immuun - als
niet-immuunprocessen zijn hierbij betrokken. Chemische overgevoeligheid
kan zich ontwikkelen na een massale chemische blootstelling (bijv.
Bhopal) of na specifieke niet-chemische voorvallen (massief trauma,
bevalling, chirurgische ingreep), na ernstige infecties (viraal,
bacterieel, parasitair) of geen aanwijsbare oorzaak (60% volgens een
groot onderzoek). Ongeveer 28% van de personen met een diagnose van
chemische overgevoeligheid hebben te maken met beroepsgerelateerde
blootstellingen. Aangezien de meeste toxische chemische stoffen
vetoplosbaar zijn, hopen zij zich op in de lichaamsvetten, resistent
voor metabolisering en uitscheiding. In feite zijn de
Page 3
chemische spiegels van vetbiopsies soms 300 keer groter dan de
circulerende serumspiegels. Hoe kan ik weten of ik chemisch
overgevoelig ben? Men verkrijgt de diagnose chemische overgevoeligheid
door een uitgebreide anamnese van de patiënt inclusief van zijn
blootstellingen door beroep, huis en omgeving, dieet, medicijnen en
lichaamsverzorgingsproducten. De tijd van de symptomen na
blootstelling, de voorkomende symptomen, uitbreiding en wisseling moet
allemaal onderzocht worden. Serumspiegels van verdachte stoffen
bevestigen de diagnose. Als serumspiegels negatief zijn, terwijl er een
hoge verdenking is, dan moet er een vetbiopsie uitgevoerd worden en
vaak bevestigt dat de diagnose. Daarnaast kunnen chemische
provocatietesten de oorzaak - gevolg - relatie aantonen tussen een
chemische blootstelling en de symptomen. Een geijkte SPECT-scan van de
hersenen voor chemische overgevoeligheid kan klassieke patronen van de
bloeddoorstroming in de hersenen aantonen evenalsafwijkingen in het
neurologisch functioneren.Evaluatie van eind-orgaan aandoening wordt
verwezenlijkt door longfunctietests, röntgenonderzoek van de borst,
leverfunctieonderzoek, schildklierfunctietests met antilichamen,
evaluatie van de bijnier met antilichamen, urineonderzoek, bloedchemie,
endoscopie, blaasonderzoek, afhankelijk van desbetreffende symptomen.
Is er enige behandeling voor chemische overgevoeligheid? Vermijding van
schadelijke stoffen is de eerste stap voor de behandeling. Verwijdering
van de bron vermindert de blootstelling. Gezichtsmaskers en
luchtreinigers kunnen het aantal blootstellingen terugbrengen als
totale vermijding niet mogelijk is (bijv. uitlaatgassen op straat).
Hoewel, totale vermijding zou gerealiseerd moeten worden indien
enigszins mogelijk. Om de werking van de leverontgiftingspaden zo
maximaal mogelijk te maken, worden er geselecteerde voedingsstoffen
welke co-factoren zijn voor de fase II ontgiftingspaden toegediend. Om
de in vet opgehoopte chemicaliën terug te brengen is er een
warmte-ontgiftingsprogramma ontwikkeld welke uit geselecteerde
voedingsstoffen bestaat, lichaamsbeweging, warmtetherapie en massage.
Het protocol bestaande uit voedingsstoffen, lichaamsbeweging en
warmte-therapie kan vaak de serumspiegels van de chemicaliën
terugbrengen naar 'niet-aantoonbaar'. Vanwege het
uitbreidingsfenomeen moet ook de overgevoeligheid voor schimmels,
grassen, bomen, onkruid, stof en andere milieufactoren vastgesteld
worden. Vermijding en/of desensibilisatie voor deze factoren is de
voorkeursbehandeling. Dus dokter, vertel mij de prognoseDe prognose is
afhankelijk van hoe vroeg men de ziekte weet te herkennen, de diagnose
gesteld wordt en de behandeling gestart wordt. Vroege diagnosticering
en behandeling geeft een uitmuntende prognose. Alhoewel de patiënt
over het algemeen chemisch overgevoelig blijft, kunnen symptomen
gecontroleerd worden. Een late diagnose en
Page 4
behandeling resulteert vaak in onherstelbare, blijvende
eindorgaanziekte en een progressief 'spreading' (uitbreiding) en
'switching'(wisseling). Het doel is om de diagnose vast te stellen
en met behandeling te beginnen zo gauw als er zich symptomen
ontwikkelen. Samenvatting Chemicaliën zijn doorgedrongen tot onze
omgeving en voortdurende blootstelling aan kleine hoeveelheden kan
multi-systeem ontregeling/disfunctie veroorzaken. Goede diagnostische
middelen zijn beschikbaar om chemische toxiciteit aan te tonen.
Behandeling bestaat uit vermijding van toxische chemicaliën, die de
leverontgiftingspaden stimuleren om chemische stoffen te ontgiften.
Plus een protocol voor warmte-therapie dat de chemische stoffen vanuit
de vetvoorraden mobiliseert op plaatsen waar deze in het lichaam vaak
opgeslagen worden. Copyright 1995,1996 by Adrienne Buffaloe, arts. Dr.
Buffaloe is medisch directeur van New York's eerste chemievrije
Klinische Ecologie Centrum. Referenties-American Academy of
Environmental Medicine, 4510 West 89th Street-Suite 110, Prairie
Village, Kansas 66207. -Braunwald E, et al Harrison's Principles of
Internal Medicine 11th Edition , New York: McGraw Hill Book Company,
1987, pp 1313-14. -Environmental Health Perspectives, National
Institutes of Health: National Institute of Environmental Health
Sciences, Washington, DC: United States Printing Office. -Randolph, TG.
Human Ecology and Susceptibility to the Chemical Environment
Springfield, IL: Charles C Thomas, 1962. -Rea, W. Chemical Sensitivity
Vol. I-IV Boca Raton, FL: Lewis Publishers, 1992-1996. -Reeves, AL
(ed). Toxicology: Principles and Practice, New York: John Wiley and
Sons, 1981.
http://www.accessnewage.com/articles/health/chemical.htmVertaald door
Karin

LDF
2005-10-03 20:13:28 UTC
Post by alterpsy
Post by Trabka Basia
[...]
Vind ik vrij grof en beledigend voor diegenen die het echt nodig hebben !

Ik hoop van harte dat je zelf nooit het moment dient mee te maken dat jij
(of je naaste) voor het voldongen feit gesteld wordt (ongeneeselijk) ziek te
worden.
Zelf ben ik van de ene op de andere dag geconfronteerd geweest (en nog) met
het feit de agressiefste vorm van huidkanker te "krijgen". Dus zelf nooit
achter gevraagd, ze schotelen dit leukweg op je bord.
Plus, krijgt m'n echtgenoot het jaar nadien een hersenletsel voor de voeten.
Ook zelf om gevraagd zeker ?
Zullen we dan ook maar op dieet gaan, zeker ?

Kan er dan nog maar bij dit te "mogen" lezen :-(

P.
Autopsy
2005-10-04 14:29:06 UTC
Post by alterpsy
Post by Trabka Basia
[...]
Vijf milligram ricine geneest je van trillende chakra's.

Autopsy.